Frokostseminar CIENS; Vannforvaltning i endring

CIENS inviterer til frokostseminar med tema: Vannforvaltning i endring  – Ferske studier med relevans for regjeringens forslag til endring av den norske vannforvaltningsmodellen. Foredrag fra NIVA, NINA og NIBR om dette på seminaret.

CIENS: www.ciens.no

Invitasjon, CIENS frokostseminar

I CIENS’ rekke av frokostseminarer, vil NIVA, NINA og NIBR ha et seminar om vannforvaltning i endring. NIVA/NINA/NIBR har gjennom flere år forsket på den nye, helhetlige vannforvaltningen i Norge introdusert som følge av EUs vanndirektiv. Prosjektene WAPABAT, SusWater og GLU har studert ulike aspekter av vannforvaltningen som fenomen og prosess, og prosjektene har involvert ulike aktører fra forskning, forvaltning og næringsliv. SusWater har sett særlig på vannkraftsområdet. De to andre prosjektene har sett på vannforvaltningsprosessen mer generelt, GLU særlig i vannregion Glomma.

Tid og sted:  Fredag 1/12 klokken 08:30 – 10:00 (lett frokost fra 08:15), Forskningsparken, Blindern, Oslo, møterom Faros, CIENS toppsenter

Se seminarprogram (pdf)

Påmelding av hensyn til frokostservering er nødvendig. Meld deg på her: http://ciensfrokost0112.speedsurvey.com/

Vel møtt!

OM CIENS: CIENS er et strategisk samarbeid mellom forskningsinstituttene CICERO, Meteorologisk institutt, NIBR, NIKU, NILU, NINA, NIVA, TØI og Universitetet i Oslo, herunder Institutt for geofag. Les mer om CIENS samarbeidet på www.ciens.no.

Publisert 14. nov. 2017 12:20 - Sist endret 12. okt. 2020 10:33