Mange nye geofag studenter til UiO høsten 2012

I august 2012 startet det 37 % flere nye studenter på bachelorstudiet på Institutt for geofag, Universitetet i Oslo enn det som var tilfelle høsten 2011. - Vi er glade for å ta i mot så mange studenter i år, sier professor Valerie Maupin som er undervisningsleder ved Institutt for geofag.

Faksimile; Geoforskning.no www.geoforskning.no

Mandag 13. august 2012 møtte et stort antall ferske studenter på det obligatoriske informasjonsmøtet for nye bachelor studenter på Geofag: Geologi, geofysikk og geografi ved Institutt for geofag, UiO. I alt startet 74 nye studenter på bachelor studiet mot 54 i 2011, en økning på 37 prosent. Professor Valerie Maupin mener likevel ikke at de siste årenes økning i antall geofagstudenter er unormalt, og viser til at interessen for geofag studier også var stor på 80-tallet.

Nettportalen geoforskning.no har intervjuet professor Maupin og mange av de nye studentene, deres valg av studieretning og hvorfor de er og ble interessert i geofag.

Les original artikkel på geoforskning:

Rekordmange geofag-studenter ved UiO, geoforskning.no, 14.08.12

Også publisert i fag magasinet GEO, nr 5. 2012.

Se også:

Søkertall for 2012, Nye søkere med tilbud - per studium