Stjerneklare historier om verdensrommet

I slutten av september ble boken «Stjerneklart - Siste nytt fra verdensrommet» utgitt på Spartakus forlag. Dette ble feiret med lanseringsfest den 22.9 på Realfagsbiblioteket med bl.a. en rockekonsert. Boken er en samling av tekster fra flere som omhandler verdensrommet. En av redaktørene er Henrik Svensen fra CEED og Institutt for geofag. Mange har bidratt til boken.

HÅNDFAST RESULTAT: Fire av redaktørene bak boka "Stjerneklart". F.v. Henrik H.Svensen, Jostein Riiser Kristiansen, Anna Kathinka Dalland Evans og Marianne Moen. Foto: Yngve Vogt/Apollon

Verdensrommet er ufattelig stort. I den nye boken belyses en rekke interessante spørsmål som Big Bang, kvasarer og hvor i all verden livet kom fra. Etter å ha lest denne boken vil du sannsynligvis ha litt mer innsikt om nettopp verdensrommet...

Den nyutgitte antologien består av tretti artikler, som er valgt ut og redigert av redaktørene: Jostein Riiser Kristiansen, Hanne Sigrun Byhring, Anna Kathinka Dalland Evans, Marianne Moen, Bjørn H. Samset og Henrik H. Svensen.

Stjerneklart er den andre boken i serien «Populærvitenskap som angår deg». Den første boken i serien var boken «Isfritt (2014)».

Les artikler:

Stjerneklare historier om verdensrommet, Uniforum 22.9.2015