Nytt emne: BIOS1010 Introduksjon i rettsmedisin

Våren 2024 tilbyr Institutt for biovitenskap et nytt emne, som gir en bred innføring i rettsmedisinske fagdisipliner. Emnet er for alle som er interessert i rettsgenetikk, rettspatologi, rettstoksikologi eller veterinær rettsmedisin.

To personer i labtøy

Illustrasjonsfoto: Unsplash.

Offentlig sikkerhet og kriminaletterforsking er en viktig del av samfunnet. Rettsmedisinere samarbeider tett med politiet og har en viktig rolle i kriminaletterforskningen og rettsforhandlingen. Rettsmedisinske vitenskaper, eller Forensic Science, er tverrfaglig og omfatter kunnskap og metoder fra mange forskjellige retninger som biologi og kjemi, men også fag som jus, kriminologi, geologi og psykologi.

Det nye emnet BIOS1010 passer inn i mange studieprogrammer på UiO, og er ideelt for deg som er interessert i vitenskapelige metoder og prosesser som kan være avgjørende for utfallet av straffesaker.

Interessert? Sjekk ut emnesiden til BIOS1010 og meld deg til emnet i Studentweb!

Publisert 4. des. 2023 17:10 - Sist endret 4. des. 2023 17:11