English version of this page

Aktuelle saker

Publisert 24. mai 2024 09:00

Fra mandag 3. juni er 103 personer på UiO tatt ut i streik, siden Unio og staten ikke kom til enighet.

Publisert 23. mai 2024 07:51

Har du gjort en ekstraordinær innsats på utdanningsfeltet på Universitetet i Oslo? Da bør du søke om å bli merittert utdanner. Fristen er 1. september.

Publisert 3. mai 2024 13:36

David Peris fra Institutt for biovitenskap ble hedret for sitt fremragende bidrag til gjærgenetikk. Den spanske forskeren ble tildelt Maria Blasco-prisen for beste vitenskapelige artikkel.

Publisert 3. mai 2024 10:21

Symposiet “Addressing the effects of polyploidization and their evolutionary implications” kastet lys over effektene av polyploidisering og genetisk mangfold.

Publisert 8. apr. 2024 14:43

Valgkomiteen har mottatt ett forslag innen fristen den 2. april. Sittende dekan Solveig Kristensen stiller til gjenvalg sammen med prodekan Bjørn Jamtveit. De har lagt fram sin valgplattform.

Publisert 5. apr. 2024 12:33

UiO har fleire ulike støtteordningar for innovative forskarar. I 2024 blir det lyst ut totalt rundt 16 millionar kroner frå interne middel. Veksthuset for verdiskaping har laga oversikt over UiO sine innovasjonsutlysingar og søknadsfristar for å gjere søknadsprosessane meir føreseielege for forskarane.

Publisert 21. mars 2024 12:59

Ansatte på Universitetet i Oslo (UiO) er mest fornøyde med støtten fra kolleger, ledelse og arbeidsklima, mens medvirkning og intern informasjonsflyt scorer noe lavere. Det viser resultatene fra den første felles arbeidsmiljøundersøkelsen på UiO.

Publisert 19. mars 2024 13:55

De som tar utdanning fra Universitetet i Oslo (UiO) kommer raskt i jobb, har høy kompetanse, analytiske ferdigheter og evne til selvstendig arbeid, og mener at deres utdanning er relevant for jobben de får. Det viser Kandidatundersøkelsen 2023.

Publisert 18. mars 2024 15:27

Denne uken feirer Grønt kontor sin ettårsdag. Studentene fra Grønt kontor deler noen tanker om året som har gått og deres planer for fremtiden.