Seminar: Å undervise med skriving

Møt kollegaer som bruker skriving som en del av undervisningen sin.

Meld deg på

Alle MNs studieprogrammer vektlegger generelle ferdigheter. For å arbeide systematisk med dette har vi fokusert på skriftlig kommunikasjon i 2. og 4. semester i bachelorprogrammene.

På dette seminaret møtes interesserte faglærere for å utveksle erfaringer med skriving i undervisningen. Vi samarbeider og diskuterer hvordan vi kan videreutvikle metodene som lar studentene trene på skriftlig kommunikasjon.

Seminaret er åpent for alle faglærere som interesserer seg for skriving i undervisningen. Vi avslutter med en hyggelig lunsj.

Ressurser for studentaktiv læring

Det er et mål at et økt fokus på skriving i undervisningen ikke skal øke arbeidsbelastningen, og fakultetet er opptatt av at faglærere skal ha tilgang til nødvendige ressurser og støtte i arbeidet med integrert profesjonell kompetanse.

En håndfull faglærere møttes i desember 2018 for å komme i gang med arbeidet. Disse inviteres til å dele av sine erfaringer og refleksjoner. Fakultetet utvikler også digitale ressurser for skriving og studentaktiv læring, og tilbyr oppfølging til faglærere og fagmiljøer ved behov.

Arrangør

MN-fakultetet ved Åsmund Husabø Eikenes sammen med Knut Martin Mørken og Cathrine Wahlstrøm Tellefsen.
Emneord: undervisning, skriving, profesjonell kompetanse
Publisert 19. feb. 2019 10:56 - Sist endret 4. feb. 2021 17:05