Publisert 2. des. 2019 13:26

Vår kjære kollega og venn, Erik M. Alfsen, døde den 20. november, 89 år gammel. En nestor i det norske matematikkmiljøet har gått bort, og han vil bli dypt savnet, spesielt ved Matematisk Institutt (MI), Universitetet i Oslo (UiO).

Publisert 26. nov. 2019 12:00

Norsk Regnesentrals pris for beste masteroppgave innen informatikk og matematikk tildeles Camilla.

Publisert 18. nov. 2019 10:10

Under finner du bilder fra seremonien der Giulia mottar prisen fra den Spanske kongen.

The 2019 ICIAM Su Buchin Prize is awarded to Giulia Di Nunno, for her long-lasting record of actively and efficiently encouraging top-level mathematical research and education in developing African countries

Publisert 27. aug. 2019 13:29

Ikke hørt om matematikkolympiaden? I juli i år møttes over 600 ungdommer fra 112 land for å kjempe om medaljer – og heder og ære – i den internasjonale matematikkolympiaden (IMO) som ble arrangert i Bath i England. Det deltok skoleelever fra 112 nasjoner, så konkurransen var knallhard. Det norske laget sanket flere poeng enn noen gang tidligere og hentet hjem 1 sølvmedalje og 3 bronsemedaljer – og ble beste nordiske land.

Publisert 13. mai 2019 14:06

I år stilte instituttet med to lag i holmenkollstafetten, ett "elite"-lag og ett "sosialt"-lag. Gratulerer med flott innsats og gode resultater!