Tidligere

Tid og sted: , Zoom/Realfagsbygget, UiB

At UiB, we celebrate the international day for Women in Mathematics (May 12) with the event "Celebrating Women in Mathematics" on May 3rd. The program is in two parts, allowing for digital participation (zoom) for part 1. The zoom link will be sent the day before the event.

Tid:

Er du usikker på hvilket masterstudium du vil søke på, eller bare har lyst til å høre litt mer om masterprogrammene som tilbys ved Matematisk institutt? Vi inviterer til informasjonsmøte for masterprogrammene i

Matematikk

Fluidmekanikk

Stokastisk modellering, statistikk og risikoanalyse

Data Science

CS: Mechanics

CS:Applied Mathematics and Risk Analysis

På informasjonsmøtet får du et innblikk i masterprogrammene våre, samt muligheten til å stille spørsmål som du sitter inne med direkte til programledererne. For studenter som fremdeles har ett år igjen, vil vi også si noe om hvilke kurs som en bør velge det siste året.

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes' hus, Auditorium 4

Seminar 2 gir en introduksjon til forskningsprosessen i matematikk, med fokus på planlegging, litteratursøk, metoder, bruk av verktøy og datahåndtering. Seminaret gjør deg klar til å begynne arbeidet med en masteroppgave og er for deg som er på 2. semester.

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes' hus, Auditorium 4

Seminar 4 handler om skriving, ferdigstillelse, muntlig presentasjon og praktisk informasjon. Seminaret er for deg som er på 4. semester og gir deg noen tips til hvordan du kan fullføre masteroppgaven. Januar 2024 vil seminar 4 inneholde viktige elementer fra seminar 3.