Kommende 5 dager

i dag mai
Tid og sted: , Botanisk hage

Bli bedre kjent med hagen og dens historie og lær om utvalgte trær, blomster og andre planter.

13 mai

By Sonia Altizer, Odum School of Ecology, University of Georgia, Athens GA, USA. The seminar is open for all.

14 mai
Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

At this seminar there will be three 30 minute lectures by Peter Hudson, Ottar N. Bjørnstad, and Andy Dobson. Organized by CEES & Centre for Pandemics and One-Health Research (P1H). The seminar is open for all.

Tid og sted: , Naturhistorisk museum

Humler gjør en viktig jobb for naturen og oss mennesker. Bli bedre kjent med dem under våre populære humlevandringer i Botanisk hage.

15 mai

This workshop will feature talks from esteemed scientists, covering topics such as zoonoses, spread of infectious diseases, animal movement and more. Sign up by May 7th.

På denne workshopen blir det foredrag fra anerkjente forskere, som dekker temaer som zoonoser, spredning av smittsomme sykdommer med mer. Påmelding innen 7. mai.

16 mai

Tid og sted: , Room 4213, Endosperm

The REPEAT group (PIs: Kjetill S. Jakobsen and Melinka A. Butenko) are interested in the functional and evolutionary importance of short tandem repeats in genomes. Short tandem repeats are common, but hypermutable regions. This leads to a high number of short tandem repeat variants in a population. We have combined population genomics and experimental approaches to study the impact of short tandem repeat alleles in Arabidopsis, with emphasis on their role in gene regulation and how they impact protein function. Based on our findings from Arabidopsis, we conducted a study of repeats across 1,270 species, including animal, fungal, plant, and other eukaryotic genomes. In this seminar I will present the results from this (recently submitted) study.

NB: NEW DATE MAY 16.

Flere kommende arrangementer

Tid:

Bli med på vandring i Botanisk hage hvor vi skal finne humler, lære om hvordan de lever og hvordan vi kan se forskjell på dem.

Tid og sted: , Botanisk hage

Tid og sted: , DBL-bygget, Diakonhjemmet sykehus

Hvordan samspill mellom det biologiske miljøet og genetiske faktorer påvirker mental helse.

Tid og sted: , Naturhistorisk museum

Lær å lage din egen blomstereng med en botaniker og en gartner fra Botanisk hage.

Tid og sted: , Realfagsbiblioteket, Vilhelm Bjerknes' hus

Endelig er det fredag - og det betyr at Abels tårn har direktesending fra Realfagsbiblioteket.