Han er kåret til årets beste foreleser ved MN

Frode K. Hansen, professor ved Institutt for teoretisk astrofysikk som foreleser i introduksjonskurset til astrofysikk (AST2000) er kåret til årets foreleser av studentene ved Det Matematisk-naturvitenskapelige fakultetet.

blackboard with writing "Frode K. Hansen årets foreleser 2020"
Frode K. Hansen har blitt tildelt undervisningspris for fremragende innsats med sitt emne i AST2000 -  Innføring i astrofysikk.

Prisen, som vanligvis blir delt ut under Matematisk-naturvitenskapelig fakultets årsfest Real moro, måtte denne gangen deles ut i en pause under Hansens forelesning 13. november – til stor begeistring.

– Frode er en underviser som gjør at studentene føler seg sett. Han er en underviser som fenger når man er her og hører på ham, sa Sigurd Føreid Fladby, leder av Matematisk-naturvitenskapelig studentutvalg (MNSU), under utdelingen.

Les hele intervjuet på Titan.uio.no

Emneord: foreleser, pris, undervisning, studier Av Wenche Willoch for Titan.uio.no
Publisert 19. nov. 2020 10:00 - Sist endret 14. jan. 2022 10:25