Faglige interesser
Jeg er doktorgradsstudent innen geodiadaktikk (Geoscience Education Research) ved UiO. Jeg har en bakgrunn innen utdanning og har undervist i videregående opplæring i USA og Norge i 17 år. Min nåværende forskning er knyttet til utviklingen av Students as Partners praksis, og jeg er også interessert i undervisning og læring av studenter i høyere utdanning. I tillegg har jeg vært involvert i Science on Stage Europe-nettverket og nærmer meg slutten av et prosjekt som utarbeider en læreplan for europeisk videregående opplæring som er knyttet til FNs bærekraftsmål.
Undervisning
- GEO5000 – Geodidaktikk i praksis, lærerassistent.
Bakgrunn
2022 - ft Stipendiat (geodidaktikk), Inst. for geofag, UiO
2022 - ft Deltager, Sustainability in STEM Education – Science on Stage Europe
2022 Vikar, Firda Vidaregåande Skule
2019 Science on Stage Europe Festival – Pris for beste fellesprosjekt om bærekraftig utvikling.
2017-2019 MSc miljøgeofag, Institutt for geofag, UiO
2017 Norsk delegat, Science on Stage Europe Festival
2013-2021 Lektor i naturfag og miljøvitenskap, Skagerak Interntional School
2009-2010 Kurs MSc-nivå – Realtime Ocean Studies (AMS/SUNY Brockport, USA); Whales, Seals, and Porpoises (College of the Atlantic, USA)
2013 National Science Teachers Association STEM Forum
2012-2013 Lærer i naturfag, Wardlaw Hartridge School
2011 TEAM Mentor Training
2010 Service Learning Training
2010 Kagan Cooperative Learning Training
2007-2012 Lærer i naturfag, miljø- og marinevitenskap, Plainfield High School
2005-2006 Lærerassistent, Clinical Day School
2005 Praktisk-pedagogisk utdanning, State of Connecticut ARC Program, USA
2000-2004 BSc miljøvitenskap, ECSU, Connecticut, USA
1996-2004 Vakt- og sikringssoldat ved CTANG 103rd SFS USAF