English version of this page

Seminar og andre arrangementer

Kommende

Tid og sted: , Science library, Vilhelm Bjerknes house

by Carol Cleland, Professor of Philosophy, University of Colorado Boulder

Tid og sted: , DSC-Oasen, Georg Sverdrups hus

Er det vanskelig å finne tid til å skrive? Akademisk skrivesenter arrangerer felles, strukturert skrivetid for stipendiater og postdoktorer etter modellen "Shut up & write".

Tid og sted: , Geologibygningen, Auditorium 1

Til studenter ved Institutt for geofag som fullfører bachelorgraden våren 2024. Institutt for geofag har gleden av å invitere deg til en høytidelig kandidatmarkering og avslutningsseremoni 14 juni for å markere fullført utdanning og grad. Hold av datoen!

Tid og sted: , Geologibygningen, Auditorium 1

Institutt for geofag har gleden av å invitere alle masterstudenter som fullfører mastergrad i geofag våren 2024 til en seremoni og markering 14 juni for å markere fullført utdanning og grad. Hold av datoen!

Tid og sted: , The Geology Building, Auditorium 1

The Department of Geosciences has the pleasure to invite all master students who graduate spring semester 2024 to the department’s graduation ceremony and celebration 14 of June. Save the date!

Tid og sted: , Aud 1, Geologibygningen

Velkomstmøte for alle nye studenter på Geologi og geografi og Geofysikk og klima. Du får nyttig informasjon om studiet og studiestart, samt får fadder og blir med i en faddergruppe. Møtet er med lunsj.

Tid og sted: , Aud. 1, the Geology building, Blindern

Welcome as a new student at the Department of Geosciences! There will be a information meeting for all new students in the master programme Geosciences and CS: Geoscience with useful information about the studies and study start.

Tid og sted: , Sundvolden hotell

Felles programseminar for alle førsteårsstudenter på bachelorprogrammene i Geologi og geografi og Geofysikk og klima er 19.-20. august.  Bli bedre kjent med medstudentene dine, ansatte og studieprogrammet.

Tidligere

Tid og sted: , Aker Brygge Info Point

Visiting the islands in the Oslo Fjord is a must. Join us on an excursion to one of these - Hovedøya!

Tid og sted: , Realfagsbiblioteket, Vilhelm Bjeknes' hus

Velkommen til GeoOnsdag. Denne gangen får vi foredrag fra Johan Petter Nystuen, professor emeritus i geologi ved Institutt for geofag, Universitetet i Oslo.

Tid og sted: , Meet Ullevaal

Konferansen er for deg som er opptatt av å beskytte samfunnet, infrastrukturen og mennesker mot de stadig tøffere klimautfordringene.

Tid og sted: , The Science Library

Drop-in helpdesk for your references! If you need one last round of help with EndNote, Zotero or BibLaTex we are here for you!

Tid og sted: , Aud 2 & Mellomrommet 102

The Department of Geosciences and iEarth have the pleasure of inviting you to a short seminar on Tuesday the 30/4. There will be an introductory talk at 9.15 (Aud II, Geologibygningen), followed by mingling and a workshop from 10.15-12.00 (Mellomrommet 102, Geologibygningen).

Tid og sted: , Plenen utenfor Villa Eika

Trenger du en pause fra prestasjon og tankekjør? Vi leser høyt for deg og inviterer til samtale om teksten etterpå.

Tid og sted: , Digitalt

Aker Scholarship er et stipend for deg som ønsker å ta en mastergrad eller doktorgrad ved et av verdens ledende universiteter. Stipendet ønsker søkere fra alle fagfelt.

Tid og sted: , HumSam-biblioteket

Full focus on writing! Keywords for the evening: Artificial Intelligence, Shut up & write!, writing help, avoid plagiarism and fight procrastination!

Tid og sted: , Niels Henrik Abels Hus Room 209

Dear 2nd semester master students!

This is the second in a seminar series for Geoscience master students given by the Department of Geosciences and the Science Library. The series run parallel with your master studies over the course of four semesters.

To do good research requires, among other things, that you can find, evaluate and time effectively read scientific articles in your subject field. The next semester will be your toughest semester yet, and therefore it might pay off to plan ahead of time and prepare that you can already now. The seminar will help you with these.

Please register below before the deadline 05.04.2024 Friday by noon.

Tid og sted: , Seminarrom U35, Henga Engs hus

ChatGPT eller tradisjonell søknadsskriving, hvordan går du frem?

Tid og sted: , Undervisningsrom UE32, Niels Henrik Abels hus

Bli kjent med jobbsøkerprosessen fra A til Å

Tid og sted: , Realfagsbiblioteket

Det Norske Videnskaps-Akademi kunngjør årets vinner av Abelprisen! Få med deg spenningen, reaksjonene og sendingen fra DNVA på storskjem i Realfagsbiblioteket!

Tid og sted: , Department of Biosciences

Dear 4th semester master students!

You have to finish your Master thesis, and need final support and inspiration? This session will help!

This is the fourth of a seminar series for Geoscience master students given by the Department of Geosciences and the Science Library. The series run parallel with your master studies over the course of four semesters.

Please register below before the deadline 15.03.2024 Friday by noon.

Tid og sted: , Zoom

MN International inviterer til digital gruppeveiledning for MN-studenter med opptak til utveksling høsten 2024.

Tid og sted: , Department of Geosciences

Dear 4th semester master students!

Please register below before the deadline 11.03.2024 Monday by midnight.