Hvor ligger infoen??

Det er ikke bare nye studenter som sliter med å få oversikt over alle kanalene vi bruker på IFI. Informasjonen går i alle retninger, og det er vanskelig å vite om du skal følge med på Facebook, Discord eller UiO sin egen hjemmeside. Endelig kommer en liten oversikt!

Logoen til Uio, jodel, facebook, discord og instagram

1. IFI-studenter på Facebook

Dette er den mest aktive kanalen, og her postes det arrangementer hos foreninger, info om fadderuka, tips om jobbtilbud og spørsmål fra medstudenter. Med over 3300 medlemmer postes det nye innlegg hver dag, så hvis du er på facebook bør du absolutt melde deg inn her.

2. IFI på Discord

IFI er fullt av svette gamere og folk med rare hobbier. Derfor er det ingen overraskelse at vi har en haug med Discord-servere! På IFI-discorden kan du snakke med andre studenter om hva som helst. Her finner du kanaler for alle emnene på IFI hvor du kan velge å være anonym, så terskelen for å stille spørsmål er mye lavere enn på Mattermost. Bli med her!

Discord logo med anime-ansikt

Andre relevante Discord-kanaler:

- UiO

- IFI-studiestart

- Cybernetisk selskab

- ProgSys

- Språktek

- Robotikk

- OsloCTF

3. 2i.fi

2i.fi er en enkel nettside med oversikt og link til alle nettsider du trenger i forbindelse med studiene. Her finner du studentweb, devilry, canvas og timeplanen din, samt masse annet.

4. IFI på instagram

Maja, Gyda og Eivind er trioen bak @unioslo_ifi, hvor de poster videoer og innlegg om alt som angår oss! Få med deg fredagspraten for en ukentlig oppsummering av hva som har skjedd på IFI.

5. BlindernmemesBildet kan inneholde: gest, gjøre, emblem, sirkel, symbol.

Hvis du er glad i memes må du sjekke ut @blindernmemesinstagram. Brukeren har nesten 10 000 følgere, og det er den beste kilden til UiO-relevant metahumor.

6. Semestersiden

Alle emner på IFI har sin egen nettside på uio.no, og all fag-relevant info postes på semestersiden for Høst 2021. Her finner du obligatoriske innleveringer, kontaktinfo til faglærer, gode ressurser og forelesningsvideoer.

7. Mine studier

På minestudier.no ligger ikke bare timeplanen din som du kan laste ned til kalenderen, men her ser du også alle beskjeder som sendes ut av faglærerne dine. Hvis en forelesning blir avlyst leser du det her først!

8. IFI-jodelen

Last ned jodel på mobilen, og bli med på @ifi for å få med deg alt det saftige sladderet som folk skriver. Du kan også stille anonyme spørsmål, og få svar av de andre studentene på IFI.

Jodel med teksten "Alt for fyllesyk for Jentedagen fuuuuck"

9. Her!

Fortsett å følge med på IFI-bloggen for å få med deg freshe memes og oppdateringer om hva som skjer på IFI (;

Andre kule kanaler:

- Informatikkbiblioteket

Til alle nye og forvirra studenter; lykke til!

Av Leonora Nymo
Publisert 19. aug. 2021 12:26 - Sist endret 26. aug. 2021 09:54
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere

About-image

IFI-blogg

En blogg for deg som er nysgjerrig på studentlivet i Ole-Johan Dahls hus, eksamenstips, IFI-hacks, veiledninger og annet som gjør studiehverdagen lettere. Skrevet av og for studenter.