Publisert 10. mai 2024 10:25

Kunstig intelligens er et utrolig spennende verktøy, men det finnes noen farer ved å bruke det uvørent. Her er KURT-Vidars beste tips til studenter om hvordan bruke GPT UiO på en god måte.

Publisert 17. jan. 2024 09:40

Thursday January 11th, KURT arranged the bi-annual seminar “REAL Undervisning” which kick-starts the semester with presentations related to current topics in teaching and learning. This semester's "REAL Undervisning" focused on the use of artificial intelligence (AI) in education.

Publisert 25. aug. 2022 11:14

UiOs strategi 2030 sier tydelig at «UiO skal utdanne studenter med kunnskap, evne og vilje til å skape en bedre verden». Ingen er uenig i at dette er en god og viktig målsetning. Derimot er det ikke like tydelig hvordan vi helt konkret skal få det til i de enkelte emnene og i undervisningen vår. Undervisning for bærekraft var tema på REAL Undervisning i august.

Publisert 6. feb. 2022 12:48

Høsten 2021 startet matematisk-naturvitenskapelig fakultetet opp et videreutdanningstilbud i realfaglig programmering for lærere som underviser i videregående skole. Emnet er på 15 studiepoeng og går over ett år. Lærere fra flere steder i landet deltar.

Publisert 25. jan. 2022 10:34

Aktiv læring innebærer at studentene er aktivt deltakende i sin egen læringsprosess gjennom meningsfylte læringsaktiviteter. Slike læringsaktiviteter kan være ulike former for samarbeidslæring – eller gruppearbeid. Men hva er gruppearbeid og hvordan kan vi hjelpe studentene til å oppnå god samarbeid i gruppene? Dette var tema på REAL undervisning i januar.

Publisert 11. jan. 2021 18:44

Koronapandemien har en egen evne til å stressteste virksomheten ved universitetet og i samfunnet for øvrig. Ved MN har vi spesielt kjent på utfordringene knyttet til digital hjemmeeksamen og digital undervisning.