
Programmering kan endre både undervisningen og pedagogikken i skolen. Lærerene får etterutdanning via undervisningsmodulen Realfaglig programmering for lærere (Profag), som er en del av Center for Computing in Science Education (CCSE) ved UiO.
Programmering kan endre både undervisningen og pedagogikken i skolen. Lærerene får etterutdanning via undervisningsmodulen Realfaglig programmering for lærere (Profag), som er en del av Center for Computing in Science Education (CCSE) ved UiO.
Koronapandemien har en egen evne til å stressteste virksomheten ved universitetet og i samfunnet for øvrig. Ved MN har vi spesielt kjent på utfordringene knyttet til digital hjemmeeksamen og digital undervisning.
Denne høsten skal 70 000 lærere i grunnskolen undervise etter nye læreplaner. 33 000 av disse lærerne er matematikklærere med særskilt ansvar for å introdusere elevene for programmering og algoritmisk tenkning. MN har laget ressursene som skal hjelpe dem.
KURT and iEarth hosted a digital seminar about teaching
Nettsidene utvides med metoder for live-koding i programmering og kritisk lesing av en forskningsartikkel.
Vi samler ressurser som gjør det enklere å undervise i oppgaveskriving.
Alexander Sandtorv hadde forberedt en overraskelse til studentene i organisk kjemi. Undervisningen blir kanskje aldri den samme etter dette!
Vi utvider både kapasitet og ansvarsområder.
Studentene i kjernefysikk tar grep om egen læring.
Nye nettsider om undervisingplanlegging med aktiv læring ble lansert med foredrag, filmvisning og kake!
Hvordan kan du arbeide forskningsbasert med egen undervisning? Og hvordan kan vi jobbe sammen for å utvikle god undervisning og utdanning? Institutt for biovitenskap (IBV) starter opp Undervisningsverkstedet UnderVerk.
KURT lager nettsider som skal hjelpe deg med undervisningen. Her får du hjelp til planlegging og konkrete forslag til metoder for aktiv læring.
Lektorprogrammet i realfag er et tverrfaglig studieprogram som krever samarbeid mellom to faktulteter og mange institutter. Personer tilknyttet KURT står sentralt i arbeidet med å utdanne fremtidens realfagslektorer.
Studiebarometeret viser at fysikkstudentene er spesielt godt fornøyd med undervisningen. Aktive læringsformer, variasjon og dedikerte undervisere er blant suksessfaktorene.
Hvordan jobbe med programmering i matematikk på ungdomstrinnet og med yrkesfagelever? John Burk har kastet seg ut i det på sitt sabbatsår ved CCSE .