Tidligere arrangementer

Tid:

Er du usikker på hvilket masterstudium du vil søke på, eller bare har lyst til å høre litt mer om masterprogrammene som tilbys ved Matematisk institutt? Vi inviterer til informasjonsmøte for masterprogrammene i

Matematikk

Fluidmekanikk

Stokastisk modellering, statistikk og risikoanalyse

Data Science

CS: Mechanics

CS:Applied Mathematics and Risk Analysis

På informasjonsmøtet får du et innblikk i masterprogrammene våre, samt muligheten til å stille spørsmål som du sitter inne med direkte til programledererne. For studenter som fremdeles har ett år igjen, vil vi også si noe om hvilke kurs som en bør velge det siste året.

Tid og sted: , Niels Henrik Abels hus: Undervisningsrom 1020

Tittel: Sequential Monte Carlo in High Dimension
Challenges and Promising Algorithms

Tid og sted: , Zoom (Undervisningsrom 1119)

Tittel: Achieving Data-efficient Neural Networks with Hybrid Concept-based Models

Tid og sted: , Undervisningsrom 126

Tittel: Using the density method for finding delta of option prices in Brownian and normal inverse Gaussian markets

Tid og sted: , Zoom (Undervisningsrom 720)

Tittel: Portfolio management with vine copulas

Tid og sted: , Undervisningsrom 1119

Tittel: Injectivity of Mean Value Mappings Between Convex Polygons

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes' hus, Auditorium 4

Seminar 2 gir en introduksjon til forskningsprosessen i matematikk, med fokus på planlegging, litteratursøk, metoder, bruk av verktøy og datahåndtering. Seminaret gjør deg klar til å begynne arbeidet med en masteroppgave og er for deg som er på 2. semester.

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes' hus, Auditorium 4

Seminar 4 handler om skriving, ferdigstillelse, muntlig presentasjon og praktisk informasjon. Seminaret er for deg som er på 4. semester og gir deg noen tips til hvordan du kan fullføre masteroppgaven. Januar 2024 vil seminar 4 inneholde viktige elementer fra seminar 3.

Tid og sted: , SIRIUS 8459

Tittel: Snippet Generation with Reasoning and Embedding Techniques

Tid og sted: , Undervisningsrom 1120, N. H. Abels hus

Tittel:

Privacy and Utility Evaluation of Synthetic Data for Multi-State Time-to-Event Applications

Tittel: Cones of divisors on Calabi-Yau varieties

Tid og sted: , Undervisningsrom 1119

Tittel: Higher Order Polars and Dual Forms

Tid og sted: , GA128 (NEMKO building)

Tittel: Identifying pre-diagnostic miRNA signals in breast cancers and healthy controls

Tid og sted: , Seminarrom 1020

Tittel:

Large Eddy Simulation of Turbulence in Helically Coiled Pipes: Effects of Mesh Strategy

Tittel: Turbulent Flow Past An Edged Geometry

Tid og sted: , "Abels utsikt", 12. etasje, Niels Henrik Abels hus

Recently graduated PhD students will share experiences of their own career paths, and you will get feedback on your CV.

Tid og sted: , "Abels utsikt", 12th floor Niels Henrik Abels hus

We invite you to a meeting where you can meet the management and the administration of the Department and, first and foremost, each other!

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes' hus

Som hvert år i september inviterer Matematisk institutt tidligere studenter til å møtes. Det blir litt faglig, mye sosialt og mulighet for å møte igjen gamle medstudenter på campus.

Tid og sted: , Undervisningsrom UE32

En modell for Ca2+ hendelser i astrocytter

Tid og sted: , Datastue Fortress

Tittel: Text-Based Prediction of Dwelling Condition