English version of this page

To geoforskere fra UiO på liste for EGU-priser i 2023

European Geosciences Union (EGU) har nylig offentliggjort mottakerne av medaljer og priser for 2023. To forskere fra Universitetet i Oslo, Institutt for geofag står på listen.

Medalje: Credit: The European Geosciences Union (EGU).

Foto/credit: The European Geosciences Union (EGU).

Hvert år anerkjenner EGU med sitt pris og medaljeprogram dyktige forskere for deres fremragende forskningsbidrag innen jord-, planet- og romvitenskap. Kunngjøringen var 30. november, og var for prisvinnerne for neste års EGU medaljer og -priser. Medalje- og prisvinnerne hedres for deres viktige bidrag til jord-, planet- og romvitenskap.

To forskere fra Institutt for geofag, Universitetet i Oslo er på listen for neste års EGU-medaljer og priser, og vi er stolte over å kunne annonsere at våre to forskere:

Jessica McBeck, forsker ved GEO-PGP og Njord, vil motta Arne Richter Awards for Outstanding Early Career Scientists.

Ágnes Király, forsker ved CEED og GEO, vil motta 2023 Geodynamics Division Outstanding Early Career Scientist Award.

Medaljene vil offisielt bli overrakt til vinnerne under EGU General Assembly 2023 (EGU23) den 23–28 april 2023, in Wien, Østerrike.

Kolleger ved Institutt for geofag gratulerer!

Pressemelding (EGU news)

EGU announces its 2023 awards and medals! (EGU, 30.11.22)

Publisert 2. des. 2022 16:01 - Sist endret 3. juli 2023 12:00