Tidsplan InterAct 2016

Under finner du en kortform av tidsplanen, laget for enkel oversikt. Konkretisering av de ulike bestillingene vil bli sendt ut fra fakultetet. Alt som sendes fakultetet skal være vedtaksbehandlet på riktig nivå på instituttet og avklart på tvers av instituttene. Merk at planen justeres løpende basert på erfaringer og tilbakemeldinger.

Fullversjon av tidsplan InterAct (pdf)

Bachelor (inkl. 5-årig farmasi)

Når

Bestillinger

Prosesser

01.06.2016

  • Overgangsordninger kommunisert til studentene
  • Nye emner 2017/2018 godkjent av institutt
  • Emner 1. studieår koordinert innen hvert program

15.06.2016

  • Ferdige utkast til nettpresentasjoner oversendes UiO

 

Løpende
  • Emnebeskrivelser for nye/reviderte emner sendes fakultetet så snart de er ferdig-behandlet på instituttet.
 
01.10.2016
  • Emnebeskrivelser for nye/reviderte emner 2017/2018 sendt fakultetet
  • Emner 1. studieår koordinert faglig og administrativt for hvert program.
  • Ansvarlige for detaljert utvikling av nye/reviderte emner 2017/2018 identifisert.
  • Plan for arbeid med utdanningskvalitet foreligger
01.11.2016
  • Tidsgrense for vitnemål med gamle 40/80-grupper fastsatt.
  • Programpresentasjoner og overgangsordninger klare til å legges ut.
  • Utkast til plan for helhetsperspektiv på tvers av emner, samt læringsmiljøtiltak utover det faglige innholdet, foreligger for hvert program.
01.12.2016
  • Emnebeskrivelser for nye/reviderte emner 2017/2018 klare til å legges ut som del av programpresentasjonene.
  • Koordinering av regler og rutiner på tvers av institutt.
  • Koordinering av mulige digitale løsninger – felles for program/institutt/fakultet?

Det anbefales at det opprettes emnekomiteer også for resten av emnene på bachelor og master, gjerne slik at én emnekomité ser på en gruppe av emner som henger sammen faglig.

Master

Når

Bestillinger

Prosesser

01.06.2016

  • Alle masterprogram med navn og studieretninger vedtatt på instituttet og oversendt fakultetet.

 

01.06.2016
  • Tentative opptaksrammer og opptakskrav vedtatt av instituttet og oversendt fakultetet.

 

15.06.2016

  • Kladdemapper opprettet på norsk og engelsk (tilsvarende BA 15/2)
  • MN-studieweb oppretter
01.10.2016
  • Instituttene melder inn hva som foreligger av nye programinitiativ: energi, medtech etc. Fak. kopler det til tentative opptaksrammer meldt inn i juni 

 

 

14.10.2016
  • Masteropptakskrav og navn på program og ev. studieretninger koordinert på tvers av institutter og programråd der dét er nødvendig og fullstendig ferdigbehandlet ved eierinstitutt og oversendt fakultetet ved MN-studieplan. For detaljer, se mail sendt til utdanningslederne 1/7 2016
  • Utkast til program-lub’er, inkludert konkretisering av profesjonell kompetanse, sendt fakultetet.
  • Utkast til sentrale elementer i programmet foreligger.
01.11.2016
  • Forslag til programnavn sendt til instituttene.
  • Tilbakemelding på program-lub’ene sendt til instituttene.

 

01.12.2016

  • Notat til UiO ferdigstilt (tilsvarende BA 1/4)
  • Utkast til nett-presentasjoner klare for oversendelse til UiO
  • Endelige programnavn klare

 

  • Program-lub-er og emnematriser ferdig utarbeidet av programkomiteene.
  • Eventuelle konsekvenser for Ph.d-programmet avklart.
01.06.2017
  • Nettpresentasjoner for master klare for oversendelse UiO 

 

 

Publisert 17. des. 2015 11:26 - Sist endra 11. okt. 2016 14:14