CEED-artikkel toppnyhet i Nature

En artikkel fra  Centre for Earth Evolution and Dynamics (CEED) på Institutt for Geofag er grunnlaget for nyhetsartikkelen Long-lost continent found under the Indian Ocean som ble en av årets ti mest leste saker i Nature.

Fjellformasjon på Mauritius. Illustrasjonsfoto: colourbox.no

Hvert år registrerer vitenskapstidsskriftet Nature de 10 mest leste nyheter basert på artikler publisert i journalen, og i år er nyhetsreportasjen basert på artikkelen «A precambrium microcontinent in the Indian Ocean» blant de 10 mest leste.

Dette er kort og godt imponerende! skriver dekan ved Det matematisk- naturvitenskaplige fakultet Morten Dæhlen på sin blogg

Les nyhetssaken i Nature:

Long-lost continent found under the Indian Ocean - Sand from Mauritian beaches reveals rock from ancient landmass, Nature, 24.2.2013

Se også andre saker i media: Fant tapt urkontinent i Det indiske hav

Publisert 27. des. 2013 11:10 - Sist endret 7. feb. 2023 13:57