Pris for presentasjon på AGUs 2015 høstkongress, San Francisco

Gratulerer til stipendiat Felix Matt, Institutt for geofag for prisen Outstanding Student Paper Award (OSPA) for hans presentasjon om aerosoler sin påvirkning på kryosfæren. Presentasjonen ble gitt på American Geophysical Union (AGU) Fall Meeting i desember 2015.

San Francisco: PhD -stipendiat Felix Matt forann Golden Gate Bridge. Hvert år samles forskere i geofag fra hele verden på AGU`s fall meeting i desember.

San Francisco: PhD -stipendiat Felix Matt forann Golden Gate Bridge. Hvert år samles forskere i geofag fra hele verden på AGU`s Fall Meeting i desember.

Pris for presentasjon

Tidligere i februar annonserte American Geophysical Union (AGU) vinnerne av Outstanding Student Paper Awards fra AGUs Fall Meeting 2015 i San Fransisco i desember sist år.

En av de heldige vinnerne var Felix Matt med hans presentasjon: "Hydrological response to black carbon deposition in seasonally snow covered catchments in Norway using two different atmospheric transport models", et foredrag presentert i sesjonen: Dust, Black Carbon, and Other Aerosols in the Cryosphere.

Matt er meteorolog og arbeider nå innen forskning på hydrologi i prosjektet Hydrologic sensitivity to Cryosphere-Aerosol interaction in Mountain Processes (HyCAMP). Han er tilknyttet forsker gruppen Land-ATmosphere Interactions in Cold Environments - LATICE, som er et endringsmiljø ved MN-fakultetet, UiO.

Vi spurde hvordan det var å være deltager på en så stor konferanse som AGUs Fall Meeting, som samler over 24 000 forskere. Dette er verdens største konferansen i Earth Science.

- Konferansen er stor og det er lett å gå seg vill i mengden av postere og presentasjoner. Men min sesjon var ikke så stor og jeg har fått verdifull feed back på min forskning fra ulike andre forskere i mitt fagområde etter presentasjonen, sier han.

Felix som opprinnelig er fra Tyskland, har vært i Norge i nesten to år nå. Han arbeider som PhD stipendiat i Seksjon for Geografi og hydrologi ved Institutt for geofag .

Gratulerer til Felix Matt for prisen!

Om AGU

American Geophysical Union’s (AGU) Fall Meeting ble holdt 14 til 18 desember 2015. Konferasnen holdes årlig i San Fransisco, og nå sist desember ble den også arrangert for 48 gang.

En stor begivenhet blant forskere i geofag med over 24 000 deltagere fra hele verden. Her møtes de for å bli oppdatert og diskutere forskning fra alle fagområdene som inngår innen geofagene og Earth Science. Se alle vinnerne av Outstanding Student Paper Awards her.

Av Gunn Kristin Tjoflot
Publisert 23. feb. 2016 13:06 - Sist endret 23. des. 2022 13:00