Tema nord: Austfonna smeltar og sklir ut

Gigantbreen Austfonna på Svalbard vert tjukkare og tjukkare på midten, og tynnere på kantane. Forskarane trur smeltevatn som fylgjer med eit varmare klima smører breen i botnen slik at den sklir ut.

Thomas Vikhamar Schuler (til venstre) og Terje Koren Berntsen er jamnleg på Svalbard for å forska og undervisa. Foto: Gunhild M. Haugnes/UiO

Thomas Vikhamar Schuler (til venstre) og Terje Koren Berntsen er jamnleg på Svalbard for å forska og undervisa. Foto: Gunhild M. Haugnes/UiO

Det sier fyrsteamanuensis Thomas Vikhamar Schuler som er ein av dei som prøver å løysa breanes mange mysterier.

Titan.uio.no traff han og kollegaen professor Terje Koren Berntsen, begge frå Institutt for geofag i haust mens dei var på Svalbard for å undervisa geofag studentar ved UNIS (Universitetssenteret på Svalbard).

SVALBARD: Postdoktor Thorben Dunse riggar opp radar og GPS som taues bak snøscooteren og måler snøen over Austfonna. Foto: Institutt for geofag/UiO

Men dei dreg og til Svalbard for forskingas del, spesielt gjeld det Schuler. Dei siste åra har han saman med Jon Ove Hagen og fleire andre kolleger kvar vår hatt ein feltcamp på Austfonna – den digre breen nordaust på Svalbard.

Dei riggar til eit depot i brekanten og slår leir på toppen av breen som er rundt 100 kilometer på tvers.

Med denne basen undersøker dei med avansert måleutstyr dei ulike prosessane som er i breen.

Les mer om dette i artikkelen på den nye nyhendeportalen til MN-fakultetet, UiO - titan.uio.no

Les artikkel

Svalbard-breen som smelter og sklir, titan.uio.no, 1.2.2016