Feiring av "Unge forskertalenter" på MN-fakultetet

Morgan Jones fra Institutt for geofag og CEED er blant de heldige som fikk tildelt prosjektstøtte nå i desember fra NFR i klassen "Unge forskertalenter" ved Det matematisk-naturvitenskaplige fakultet. Prosjektet handler om vulkaner og påvirkning på klima i Jordens fortid.

De heldige unge forskertalentene under en markering ved MN-fakultetet den 14. desember 2016. Morgan Jones lengst til høyre i bildet *. Foto: Carmen Gaina

Tidligere i desember ble det kjent hvem som får forskningsmidler fra NFR. Fra UiO var det i år i alt 4 realfag og teknologi prosjekter fra unge forskertalenter som fikk denne støtten. En av de heldige er Morgan Jones, forsker ved Senter for Jordens utvikling og dynamikk og Institutt for geofag. Å nå opp til slik støtte er stort. Det er stor konkurranse om midlene, og Morgan er en av 14 nye forskertalenter i hele Norge som får prosjektstøtte. De 14 igjen er plukket ut fra i alt 135 søknader.

Prosjektet som Jones får støtte til handler om vulkaner og klimapåvirkning i Jordens geologiske fortid og har tittel: ASHLANTIC: Origin and climatic impacts of explosive volcanism during the Palaeocene-Eocene Thermal Maximum (PETM).

Prosjektene skal ha start i 2017,

Gratulerer Morgan!

* De andre på bildet fra feiringen av de nye forskertalentene den 14. desember, og to EU prosjekt mottagere er: Fra venstre; Bastiaan Star, Nikolina Sekulovic, Gry Merete Tveten, Andreas Carlson (MI), Amirhosein Taherkordi) og Geir Horn.

Publisert 15. des. 2016 12:49 - Sist endret 3. juli 2023 12:00