Kantine blir læringsmiljøsenter

Akkurat nå bygger Eiendomsavdelingen/UiO om den gamle kantinen i ZEB-bygningen om til et læringsmiljøsenter som ma geostudentene kan bruke.

Plantegning for det nye Læringsmiljøsenteret i ZEB-bygningen. Plantegning: Eiendomsavdelingen/UiO

Det bygges nytt læringsmiljøsenter i ZEB-bygningen

I lokalene til den tidligere SiO kantinen i ZEB-bygningen (BL21) vis-à-vis Geologibygningen får de som studerer geofag, farmasi og musikk et sårt tiltrengt møtested.

Her bygges det et Læringsmiljøsenter, der det blir mulighet for studenter å ha kollokvier, møter, lese eller å møtes mellom forelesningene. Senteret vil inneholde blant annet 5 kollokvierom, hele 49 'stille' lesesalsplasser, bokskap, enkelt kjøkken og flere sofagrupper. I tillegg blir det et eget kontor for Geofaglig fagutvalg og studentforeningen ved Institutt for geofag, GÆA NORVEGICA. Se plantegning i full størrelse.

Fra før disponerer masterstudentene i geofag lesesaler i 2 etasje av bygget.

Eiendomsavdelingen påbegynte byggearbeidene i august, og regner med å ferdigstille det nye senteret i desember (uke 51).

Vi gleder oss!

Akkurat nå ser inngangen til byggeområdet slik ut, men ferdig blir dette et etterlengtet og flott Læringsmiljøsenter som alle geostudenter kan benytte.  Foto: GKT

Publisert 14. sep. 2017 16:52 - Sist endret 23. des. 2022 13:00