Louis Agassiz Medal fra EGU til professor Andreas Max Kääb

European Geophysical Union: EGU har nylig annonsert hvem som får priser og medaljer for 2019. En av de heldige er professor i geomatikk Andreas Max Kääb, Institutt for geofag som blir tildelt Louis Agassiz Medal for 2019.

Professor Andreas Max Kääb, Institutt for geofag, Universitetet i Oslo. Foto: Ola Sæther/Uniforum/UiO

Louis Agassiz medaljen er en høyt rangert og anerkjent utmerkelse innenfor kryosfære forskning. Et forskningsfelt som Andreas Max Kääb har bidratt til med mange forskningsartikler og prosjekter. Videre er Kääb prosjektleder av et ERC Advanced Grant prosjekt; 'Global Glacier Mass Continuity (ICEMASS)'.

Medalje og prisvinnerne vil offisielt motta utmerkelsene  på EGU 2019 General Assembly, som er i Wien neste år, 7–12 April 2019.

Om EGUs priser på EGUs websider (pressemelding):

Publisert 17. okt. 2018 14:00 - Sist endret 23. des. 2022 13:00