Støtte til to unge geo-forskertalenter

To forskere ved Institutt for geofag og CEED har fått Forskningsrådets støtte til unge forskertalenter. De to heldige er Tobias Rolf og Frans-Jan W. Parmentier.

I begynnelsen av desember ble det klart at fem unge forskere ved MN-fakultetet fikk Forskningsrådets støtte til unge forskertalenter. Støtten gis til prosjekter ledet av forskere tidlig i sin forskerkarriere og som har tatt doktorgrad for mellom to og åtte år siden. Støtten varierer mellom fire og åtte millioner kroner fordelt på inntil fire år. De to heldige er:

• Tobias Rolf, for prosjektet: PLATONICS - Shaping PLAnetary tecTONICS by solid-state convection incorporating damage and inheritance.
  • Frans-Jan W. Parmentier, for prosjektet: Winter-proofing land surface models - quantifying the critical role of cold season processes in vegetation-permafrost feedbacks.

Støtten til unge forskertalenter gis under Fri prosjektstøtte (FRIPRO), les om ordningen på Norges forskningsråd sine nettsider.

Institutt for geofag og CEED gratulerer!

Publisert 8. jan. 2018 14:30 - Sist endret 3. juli 2023 12:04