Priser til geovitere fra UiO

The European Geosciences Union holder årlig sin generalforsamling i Wien, Østerrike i april. Dette er den største konferansen for geovitere i Europa, og den dekker alle fagområder under den geovitenskapelige paraplyen. For 2019 mottok to forskere fra Universitetet i Oslo priser for sin forskning innen geovitenskap, henholdsvis innen geomatikk/remote sensing og geologi.

Mathew Domeier (til venstre) og Andreas Kääb på EGU General Assembly 2019 Vienna. Foto: Carmen Gaina

EGU General Assembly 2019 Wien | Østerrike| 7–12 april 2019:

To forskere fra Universitetet i Oslo fikk priser for sine bidrag innen geovitenskapelig forskning. De to forskerne er:

Andreas Max Kääb: Louis Agassiz Medal.For sine innovative og tverrfaglige bidrag til forskningsfeltet Remote sensing av kryosfæren, med applikasjoner i isbreers massebalanse, permafrost og geofare. Full artikkel.

Mathew Domeier: Arne Richter Award for Outstanding Early Career Scientists. For hans fremragende prestasjoner i rekonstruksjon av tektonisk plateutvikling i de siste 600 millioner årene og i å forstå sammenhengen mellom utviklingen av plater og Jordesn dype indre.. Full artikkel.

Gratulerer!

Publisert 26. apr. 2019 12:36 - Sist endret 23. des. 2022 13:46