Vil du bli GEOs fadderkoordinator for studiestart høsten 2021?

Er du student ved Institutt for geofag? Kan du tenke deg å bidra til en god studiestart for våre nye bachelorstudenter i august 2021? Kanskje nettopp du er vår nye fadderkoordinator? Søk innen 13. januar.

Foto av noen av fadderne fra studiestart  i august 2020. Fadderne ved er selv GEO-studenter, og stiller opp på frivillig basis for å ta imot nye studenter i studiestartsuken. Foto: GunnKristin Tjoflot/UiO

Her er noen av fadderne fra studiestart i august 2020. Fadderne er selv GEO-studenter og stiller opp på frivillig basis for å ta imot nye studenter i studiestartsuken. Foto: GKT/UiO

Vil du bli fadderkoordinator høsten 2021?

Institutt for geofag har et godt studentmiljø, og det ønsker vi å fortsette med. Mottagelse av nye bachelorstudenter er en viktig del av det å etablere et godt faglig- og sosialt studiemiljø. For å koordinere fadderaktiviteter ved studiestart trenger vi en engasjert fadderkoordinator, som ønsker å bidra til at våre nye studenter får en uforglemmelig studiestart.

Som fadderkoordinator får du hovedansvar for oppgaver med å arrangere studiestartsuken, men mye av arbeidet gjøres i samarbeid med studiekonsulentene på instituttet, faddersjef ved MN-fakultetet og andre fadderkoordinatorer ved andre institutt. Det er også mulig å være to fadderkoordinatorer som deler på oppgavene.

Hva gjør fadderkoordinator?

• Legger timeplanen for studiestartsuka (uke 33/2021)
  • Arrangerer det sosiale programmet i studiestartsuken
  • Leder fadderne ved instituttet
  • Samarbeider tett med studiekonsulent om programmet for studiestart
  • Deltar og møter i MN-fadderkoordinatornettverk
  • Bidrar til rekruttering av faddere til studiestartsuken, bidrar til opplæriing av faddere, herunder kvalitetsikre faddere, fakultetet har ansvar for opplæringen
  • Deler inn studenter i faddergrupper
  • Utøver logistikkarbeid under studiestartsuken
  • Evaluere studiestart i samarbeid med studiekonsulent

Hvem søker vi?

• Du studerer ved Institutt for geofag
  • Du er god til å planlegge, og liker å arbeide strukturert og ha mange baller i lufta
  • Du evner å samarbeide med andre og engasjere andre studenter i arbeidet
  • Du har et godt nettverk på instituttet
  • Du brenner for en god og inkluderende studiestart!

Hvorfor bli fadderkoordinator?

• Det er virkelig meningsfylt og gøy å arrangere!
  • Du får erfaring i å lede og lære opp andre, og du får et større nettverk
  • Du får erfaring fra prosjektledelse
  • Du får en attest og får styrket CVen din
  • Du kan vise til engasjement og erfaring til fremtidige arbeidsgivere
  • Du bidrar til et godt studiemiljø

Virketid:

• Ca. 1. februar – ca. 1. september 2021.

Jobben som fadderkoordinator er et verv som honoreres med et gavekort på 3000 kr. Er det flere som samarbeider om vervet vil beløpet fordeles på antall koordinatorer. Beløpet dekker ikke hele arbeidsbelastningen, men er en påskjønnelse for frivillig arbeid.

Send oss din søknad og CV innen 13. januar

Søknad og kortfattet CV sendes til Marie Berstad, Studieadm/GEO: marie.berstad@geo.uio.no innen 13. januar.

Spørsmål?

Har du spørsmål til stillingen og oppgavene ta kontakt med Marie Berstad eller Kristian Bjelbøle Bakken, begge rom 110 i Geologibygningen.

Publisert 7. des. 2020 15:17 - Sist endret 16. aug. 2023 12:12