Tidligere

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

Gjesteforelesning av Jonathan Stecyk fra University of Alaska Anchorage: "Cardiovascular Function in Vertebrates that Survive with Little to No Oxygen".

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

Gjesteforelesning av Øyvind Øverli fra Veterinærhøgskolen: "Host phenotype manipulation by parasites".

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

Seminar av Sjannie Lefevre Nilsson fra Institutt for biovitenskap: "Living without oxygen - the case of the crucian carp".

Tid og sted: , Universitetets Aula, Karl Johans gate 47, Oslo

De to foreleserne på Kristine Bonnevie-forelesningene 2019 er nobelprisvinnerene Christiane Nüsslein-Volhard og May-Britt Moser. Mosers foredrag er en multimediakonsert sammen med Trondheimssolistene. Åpent for alle, men alle gjester bes forhåndsregistrere seg for å sikre seg plass.

Tid og sted: , Litteraturhuset, Wergelandsveien 29, Oslo

Årets tema er "Alt om antibiotika og antibiotikabruk. Nå og i fremtiden". Dette er et populærvitenskapelig seminar som er åpent for alle.

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

Seminar i forbindelse med den utlyste stillingen som førsteamanuensis innen protein biokjemi: "Rewiring DNA repair for genome stability or genome haploidisation” av Joao Matos fra ETH, Zürich.

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

Seminar i forbindelse med den utlyste stillingen som førsteamanuensis innen protein biokjemi: "How antibiotics kill bacterial protein production and how bacteria fight back” av Vasili Hauryliuk fra Umeå Universitet, Umeå.

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

Seminar i forbindelse med den utlyste stillingen som førsteamanuensis innen protein biokjemi: "ADP- ribosylation in health and in disease" av Herwig Schüler fra Karolinska Institutet, Stockholm.

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

Seminar i forbindelse med den utlyste stillingen som førsteamanuensis innen protein biokjemi: "An extracellular network of Arabidopsis receptor kinases controls plant development and defenses" av Elwira Smakowska fra Gregor Mendel Institute of Molecular Plant Biology, Wien.

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

Seminar i forbindelse med den utlyste stillingen som førsteamanuensis innen protein biokjemi: "Centromere - part of the chromosome that ensures genomic stability" av Nikolina Sekulic fra NCMM og Kjemisk Institutt, UiO.

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

Seminar i forbindelse med den utlyste stillingen som førsteamanuensis innen protein biokjemi: "Structural redox biochemistry: A flavin-based enzyme activation network" av Hans-Petter Hersleth fra Institutt for biovitenskap, UiO.