Endelig framme i Canada

Endelig har jeg ankommet Canada og begynt på mitt semester her!

Etter det som i utgangspunktet ikke skulle være en så lang reise, men som endte opp med å ta halvannen dag mer enn planlagt på grunn av kanselleringer og styr, har jeg endelig kommet fram til Canada! Kanselleringen viste seg å ikke bare være kjip, for jeg møtte en annen utvekslingsstudent som skulle til samme universitet som meg i alt kaoset. Ganske stolt over at jeg klarte å skaffe meg en venn allerede før jeg kom hit!

Universitetet jeg studerer ved heter Carleton University og ligger i Canadas (delvis) ukjente hovedstad, Ottawa. Ottawa ligger øst i Canada i provinsen Ontario. Foreløpig har jeg ikke sett noe av selve byen, for jeg har holdt til mest på campus. Bare dager før vi kom var det ekstrem kulde her, ned mot -30 grader og med vind føles det ut som minst -40. Heldigvis er det ikke like kaldt nå. Men det er MASSE snø!

Jeg skal prøve å oppdatere mer når jeg har kommet litt mer inn i ting. Enn så lenge sier jeg som de sier i butikkene her: "Stay warm!"

- Mina -

Emneord: Canada, Carleton University, snø, geofag Av Mina
Publisert 12. jan. 2018 22:19 - Sist endret 12. jan. 2018 22:19
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere