De første ukene i Calgary

"I´ve only got a loonie left :("

Fra turen til Big Hill Springs.

Hei og hopp fra Rocky mountains!

Canada har vist seg fra sine beste sider de siste dagene med iskalde temperaturer(-28oC) og strålende sol. Dessverre har det vært en del administrativt som må fikses på skolen at det ikke har blitt noe fjelltur på meg enda. Dette har nok også noe med at jeg fryser til is bare jeg er ute i 5min. Jeg var derimot på en rundtur i Big Hill Springs med romkameraten min som ei litta oppvarming til Rocky mountains.

Forrige onsdag var vi en stor gruppe på "The olympic Oval" for å stå på skøyter. Tatt til betrakning at det er sånn ca. 150 år siden jeg sist stod på skøyter gikk det overraskende bra, null face plant, så jeg vil si det var en suksess(Bortsett fra at jeg ikke kunne gå på to dager etter).

Skolen har vært overraskende bra, jeg har til og med greid å finne frem til alle auditorier og klasserom. UofC er et enormt campus(føles det ut som) med et enda større tunnelsystem så man slipper å gå ut i kulda. De første dagene måtte jeg belage meg på å vandre ute i kulden til de forskjellige forelesingsalene, men etter ca. 2 uker kan jeg vel si at jeg begynner å forstå dette tunnelsystemet, såvidt.

Skal nok prøve å skrive litt mer når jeg har kommet i gang(sånn ordentlig i gang) med skole og planlegging av noen utflukter(Rocky mountains eh?!)

Kalde hilsninger fra Susanne:)

Publisert 16. jan. 2018 22:28 - Sist endret 16. jan. 2018 22:28
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere