Reading week og Post-reading week

Tur til Vancouver og skippertakseksamen

Fra turen til Victoria, På Vancouver Island

Hei igjen fra Across the pond!

Mye ikke-skolearbeid har blitt gjort de siste ukene, noe som merkes på mengden arbeid som ventet meg etter vinterferie(Leseuke hehe).
Jeg og ti andre utvekslingsstudenter prioriterte heller å reise en uke til Vancouver!!

Vancouver var en fantastisk by, og hadde et litt mer storbypreg enn Calgary. Gatene her var fylt med mer mennesker og lyder til forskjell fra Calgary hvor sentrum for det meste virker helt tomt(Mye mulig jeg har vært der på feil tidspunkt). Som de studentene vi er så valgte vi billigste transportmiddel, nemlig buss, som endte i en 15-timers reise til og fra Vancouver. MEN det var absolutt verdt de søvnløse timene på bussen.

Turen til Vancouver var intens, med planer hver dag og gåing overalt, da vi ikke i det hele tatt skulle bruke mer penger enn det nødvendige. For å nevne noe så var vi i Stanley Park, på UBC, på Museum of anthropology, en dagstur til Victoria, på English beach og Granville Island.

Etter hjemkomst fra Vancouver var det straka vegen til lesesalen for å forberede meg til midtveiseksamen og innlevering. Selv om vi hadde en studiedag i Vancouver, merket jeg  det kanskje burde ha blitt brukt litt mer tid på eksamenslesing i stede for kafebesøk. Som den utlendingen jeg er hadde jeg i tillegg misforstått innleveringsdato og måtte i en fei skrive noe som lignet på en retrosyntetisk analyse og ei litta peptidsyntese en time før innleveringsfrist. MEN den ble bestått, så goal achieved.

Ukene etter ferien blir derfor for det meste tilbringet på lesesalen. Forhåpentligvis. Selv om det planlegges ei litta tur til Jasper nasjonalpark. heheh.

Fremover er det en del midtveiseksamener, en hver uke frem til april, i tillegg er april stappet full av slutteksamener. I tillegg kommer det innleveringer, så det blir to litt skolerettede måneder etter å ha chilla for det meste siden januar. Dermed blir det deilig å bli ferdig med skolen i april allerede, for å reise litt rundt omkring, selvom jeg også gruer meg til å reise fra alle de flotte menneskene jeg har på mystisk vis blitt kjent med. Hvem skulle tru?!?!

Hilsen fra en stresset sjel <3333

Publisert 7. mars 2018 19:40 - Sist endret 8. mars 2018 02:29
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere