Eksotiske dyr, jungel og O'week

Sist lørdag dro Christian, jeg og noen andre studenter (tyske selvfølgelig, men jeg tvinger dem til å prate engelsk) til en park som heter Blackbutt Reserve. Det er en park der du kan se forskjellige dyr som er typiske for Australia helt gratis. Her er noen av dyrene vi så:

Her er en koala, sovende selvfølgelig. Den, som de fleste andre australiere liker å ta livet med ro.

Eksotisk dyr nr. 1.

Vi så også noen grønne, slimete frosker.

Punkerfugl nr. 1.

Kenguruer som sløver i varmen (hva ellers, liksom?).

Blackbutt Reserve ligger midt i jungelen, og både inngangen og utgangen av selve parken med dyrene viste seg å ikke være så lette og finne. På veien hjem endte vi opp med å gå rundt i jungelen ganske så lenge, og jeg må si at beina har blitt brukt flittig helt siden jeg kom her. Australia er akkurat som USA; man bruker bilen til alt. Til og med fortauene her er så smale at man ikke kan gå mer enn en person i bredden. Heldigvis, etter mye om og men fant vi til slutt et busstopp og tok bussen til nærmeste togstasjon, og fikk kjølt oss ned med en is før vi dro hjem.

Denne uken har vært en såkalt orienteringsuke, eller o'week som de kaller det her nede. Det er litt som fadderuken vi har hjemme i Norge, men ikke helt. For det første er det ikke fylla hver eneste dag, og for det andre får man gratis bbq så og si hvor enn du går. På mandag fikk vi pannekake-frokost, noe som jeg må si er en god start på uka! På tirsdag hadde vi en såkalt campus quest, som i praksis går ut på å løpe rundt på campus i grupper og finne forskjellige steder. Heldigvis var det velkomstmiddag med brasiliansk bbq etterpå. Hva som var brasiliansk med denne typen grillmat vet jeg ikke, men godt var det ihvertfall!

Denne uka har jeg også fått vært på stranda for første gang, noe jeg virkelig hadde sett frem til. Selv om vi på søndag hadde blitt kjørt rundt av Judy og fått sett hvor strendene var, så var det først på onsdag muligheten for å bade i havet kom. Vannet er faktisk ganske så varmt, antakeligvis over tjue grader, men siden det begynner å gå mot høst her nede, er jeg redd det ikke kommer til å bli varmere, snarere tvert i mot. En annen ting som er verdt å merke seg, er at det er veldig store bølger her. Disse bølgene er nok bra å surfe på, for man ser folk på surfekurs overalt. Jeg er så heldig å ha fått plass på et surfekurs arrangert av uni(som alle kaller universitetet her nede) neste fredag allerede, så da håper jeg jeg skal få lært meg litt grunnleggende teknikker. Jeg gleder meg allerede :)

Her er et siste bilde fra fredag da vi skulle på jungel-tema-fest:
Emneord: Australia, Newcastle, informatikk, bachelor, Informatikk: nanoelektronikk og robotikk, studentliv, dyreliv, University of Newcastle Av Snorre Alm Harestad
Publisert 2. mars 2014 23:45 - Sist endret 1. okt. 2015 10:12

Flotte Australia

Hei igjen. Ser fantastisk ut og en stor kontrast til en våt "vinter" i Oslo. Kjenner også at jeg får litt hjemlengsel av disse flotte bildene fra Australia - har selv bodd mange år i Brisbane. Hilsen fra Ellen, MN International Office

Skrevet av: Ellen Kristine Grøholt

anonym@webid.uio.no - 7. mars 2014 10:10

Ja det er virkelig flott her,

Ja det er virkelig flott her, noe annet enn norsk "vinter ja hehe.

Skrevet av: Snorre Alm Harestad

anonym@webid.uio.no - 21. mars 2014 15:09
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere