-
Frågåt, Thomas; Bøe, Maria Vetleseter & Angell, Carl
(2023).
Providing an Arena for Professional Development for Physics Teachers through Design-Based Research.
-
Henriksen, Ellen Karoline; Bøe, Maria Vetleseter & Angell, Carl
(2023).
Om å få elever og studenter til å blomstre: En inspirasjonsartikkel til minne om Cathrine W. Tellefsen.
Fra Fysikkens Verden.
ISSN 0015-9247.
85(1),
s. 17–19.
-
Angell, Carl
(2020).
Den lille boka om universet av
Maria Hammerstrøm
.
Fra Fysikkens Verden.
ISSN 0015-9247.
s. 82–82.
-
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter & Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm
(2020).
Et fysikkfag for fremtiden.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
s. 25–25.
-
Henriksen, Ellen Karoline & Angell, Carl
(2019).
Hva er energi, og hva tenker elever?
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
2019(1),
s. 20–23.
-
Frågåt, Thomas; Bøe, Maria Vetleseter & Angell, Carl
(2019).
Enhancing Physics Teachers’ Professional Development Using a Design-Based Research Project.
-
Angell, Carl & Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm
(2018).
Relativt moderne fysikkundervisning - Kvantefysikk og generell relativitetsteori.
-
Angell, Carl
(2018).
Relekvant - Relativitetsteori og kvantefysikk i fysikk 2.
-
Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm & Angell, Carl
(2017).
ReleKvant: Aktiv og variert læring i relativitetsteori og kvantefysikk.
-
Ræder, Henrik Galligani; Angell, Carl & Henriksen, Ellen Karoline
(2017).
Uskarp forståelse: analyse av elevsvar knyttet til partiklers bølgeegenskaper og uskarphets-relasjonene.
-
Kersting, Magdalena; Henriksen, Ellen Karoline; Bøe, Maria Vetleseter & Angell, Carl
(2017).
Educational Reconstruction of General Relativity Through a Collaborative Online Learning Environment.
-
Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter; Henriksen, Ellen Karoline; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Vistnes, Arnt Inge & Bungum, Berit
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2016).
Kvantefysikk.
Vis sammendrag
Læremidler i kvantefysikk for Fysikk2 i videregående skole, utviklet av prosjekt ReleKvant Kompetanse
-
Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter & Henriksen, Ellen Karoline
(2016).
Fysikkforlystelser.
-
Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline & Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm
(2016).
Det er ikke innholdet i fysikkfaget som er problemet.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
Henriksen, Ellen Karoline; Bungum, Berit; Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter; Frågåt, Thomas & Sørborg, Øystein
(2016).
ReleKvant: Læringsressurser i moderne fysikk på viten.no Lansering av Viten-programmet "Kvantefysikk".
-
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bungum, Berit & Bøe, Maria Vetleseter
(2016).
Från forskning till fysikundervisning med ReleKvant:
Nätbaserade lärresurser i relativitetsteori och kvantfysik,
utvecklade av forskare, lärare och lärarstudenter.
Naturvetenskapens och teknikens didaktik.
1(1),
s. 53–64.
-
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm & Frågåt, Thomas
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2016).
ReleKvant - undervisningsopplegg om relativitetsteori og kvantefysikk.
-
Angell, Carl; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter & Henriksen, Ellen Karoline
(2016).
Relativitetsteori og kvantefysikk i vgs: Forskning og utvikling av et skoleprosjekt.
Fra Fysikkens Verden.
ISSN 0015-9247.
s. 21–25.
-
Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter & Henriksen, Ellen Karoline
(2015).
Kva er lys, eigentleg? Kva seier
naturvitskapen, og kva tenkjer elevane?
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 10–13.
-
Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl; Bungum, Berit & Henriksen, Ellen Karoline
(2015).
Entanglement: Quantum physics, history, philosophy and NoS in traditional Norwegian classrooms.
-
Bungum, Berit; Angell, Carl; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm & Henriksen, Ellen Karoline
(2015).
Physics students’ understanding of fundamental principles in quantum physics.
-
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm & Frågåt, Thomas
(2014).
ReleKvant – undervisningsopplegg om relativitetsteori og kvantefysikk.
-
Angell, Carl; Isnes, Anders & Henriksen, Ellen Karoline
(2014).
Flere fysikkforlystelser.
-
Isnes, Anders; Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline & Bøe, Maria Vetleseter
(2014).
Hva er vitsen med forsøk? – fysikkshow.
-
Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Henriksen, Ellen Karoline & Angell, Carl
(2014).
ReleKvant – moderne fysikk i klasserommet.
-
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bungum, Berit & Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm
(2014).
ReleQuant - Improving teaching and learning in quantum physics through educational design research.
-
-
Angell, Carl & Isnes, Anders
(2014).
Hva er vitsen med forsøk?
-
Angell, Carl
(2014).
Challenges in physics teaching and learning.
-
Henriksen, Ellen Karoline & Angell, Carl
(2013).
Ta klassen ut i universet!
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Henriksen, Ellen Karoline & Angell, Carl
(2013).
Hva barn tror og fysikere vet om fysikk.
-
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline & Isnes, Anders
(2013).
Fysikk-forlystelser.
-
Angell, Carl
(2013).
The role of mathematics in physics.
-
Guttersrud, Øystein & Angell, Carl
(2013).
Assessing students' understanding of the force concept in mechanics.
-
Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter & Henriksen, Ellen Karoline
(2012).
Om å velge fysikk - og om å forstå newtons mekanikk.
-
Angell, Carl & Guttersrud, Øystein
(2012).
Force Concept Inventory (FCI). Noen resultater fra norske Fysikk 2-elever.
-
Angell, Carl
(2012).
Phil Scott – a great academic, an excellent teacher and very good friend.
-
Angell, Carl
(2011).
Fysikkdidaktikk - status og utfordringer.
-
Henriksen, Ellen Karoline & Angell, Carl
(2011).
Intervju om Newton.
[Radio].
Om matematikkens historie i programmet Ekko (NRK P2).
-
Angell, Carl; Lie, Svein & Rohatgi, Anubha
(2011).
The role of mathematics in physics- findingd from TIMSS Advanced.
-
Angell, Carl
(2011).
What can we learn from TIMSS Advanced?
-
Angell, Carl
(2010).
Fysikk i fritt fall?
-
Guttersrud, Øystein & Angell, Carl
(2010).
Mathematics in physics: Upper secondary physics students' competency to describe phenomena applying mathematical and graphical representations.
-
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl & Raen, Kristina Markussen
(2009).
”I click, therefore I learn”? Learning in an undergraduate mechanics course using an electronic "personal response system".
-
Angell, Carl
(2009).
Physics for whom?
-
Angell, Carl & Henriksen, Ellen Karoline
(2008).
Å beskrive naturen med matematikk.
Fra Fysikkens Verden.
ISSN 0015-9247.
70(3),
s. 85–87.
-
Angell, Carl; Kind, Per Morten; Henriksen, Ellen Karoline & Guttersrud, Øystein
(2008).
Implementation of empirical-mathematical modelling in upper secondary physics: Teachers' interpretations and considerations.
-
Angell, Carl; Guttersrud, Øystein; Henriksen, Ellen Karoline & Kind, Per Morten
(2007).
Multiple representations as a framework for a modelling approach to physics education.
-
Angell, Carl
(2007).
Modeller og modellering i skolefysikken.
-
Angell, Carl & Henriksen, Ellen Karoline
(2007).
Prosjekt FYS 21: Empirisk-matematisk modellering i skolefysikken.
-
Angell, Carl
(2006).
Reidun Renstrøm: Fysikkens historie - Fra naturfilosofi til kvanteteori.
Fra Fysikkens Verden.
ISSN 0015-9247.
s. 54–55.
-
Angell, Carl & Henriksen, Ellen Karoline
(2006).
Måling av døgnvariasjon med Økolog.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Angell, Carl
(2006).
Datalogging.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Angell, Carl; Guttersrud, Øystein; Henriksen, Ellen Karoline & Kind, Per Morten
(2006).
Rationale for and implementation of an empirical-mathematical modelling approach in upper secondary physics in Norway.
-
Angell, Carl
(2006).
Varmepumper: Prinsipper og forsøk.
-
Henriksen, Ellen Karoline & Angell, Carl
(2006).
Hvordan bruke dataloggere til enkle målinger?
-
Angell, Carl; Ryder, Jim & Scott, Phil
(2005).
Becoming an expert teacher: Novice physics teachers' development of conceptual and pedagogical knowledge.
-
Angell, Carl
(2004).
Exploring students' intuitive ideas based on physics items in TIMSS - 1995.
Vis sammendrag
The TIMSS - 1995 tests have not only an achievement aspect, but also an important diagnostic aspect. The aim of this paper is to demonstrate how the diagnostic perspective can be brought into focus when analysing the results of individual TIMSS items. Some TIMSS items (both multiple choice and free response items) from the Physics Specialists Test are studied in order to show their potential for understanding and exploring students� thinking and the nature of students� misconceptions. This paper also makes the claim that students� alternative conceptions do not constitute a consistent naive theory, and often so-called alternative conceptions could better be described as intuitive ideas more or less unstructured, fragmented pieces of knowledge. Intuitive ideas do not need to be replaced but rather developed and refined.
-
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders & Kind, Per Morten
(2003).
Alt vel i norsk skolefysikk?
-
Guttersrud, Øystein & Angell, Carl
(2003).
Fysikkolympiadens finaledeltakere.
Fra Fysikkens Verden.
ISSN 0015-9247.
s. 95–99.
-
Guttersrud, Øystein; Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline & Kind, Per Morten
(2008).
Mathematical modelling in upper secondary physics education. Defining, assessing and improving physics student's mathematical modelling competency.
Unipub forlag.
ISSN 1501-7710.
-
Andersen, Rasmus N.; Angell, Carl; Both, Erik; Ingwersen, Jens; Nielsen, Poul A. & Villadsen, Mads P.
(2006).
Evaluering af Fysik C.
Undervisningsministeriet.
-
-
Angell, Carl; Fagerli, Tore & Mathiesen, Sissel Wedervang
(2004).
EVALUERINGRAPPORT TEKNOLOGI OG DESIGN VED ROSENBORG SKOLE 2003 og 2004.
NTNU.
-
Grøn, Øyvind & Angell, Carl
(2004).
Eksploderende stjerner.
Fysisk institutt, Universitetet i Oslo.
ISSN 82-91853-11-8.
-
Angell, Carl & Paulsen, Albert Christian
(2003).
Elevernes stemmer - Fysikfaget, undervisningen og lærerroller, slik eleverne opfatter det i det almene gymnasium i Danmark.
Roskilde Universitetscenter.
-
Angell, Carl; Fagerli, Tore & Mathiesen, Sissel Wedervang
(2003).
EVALUERING AV TEKNOLOGI OG DESIGNVED ROSENBORG SKOLE VÅREN 2003Delrapport 1.
NTNU.