CEED fyller fire år!

Senter for Jordens utvikling og dynamikk ble formelt åpnet i mars 2013, og senteret har nå i 2017 blitt hele fire SFF-år gammelt. CEED er et Senter for fremragende forskning ved UiO og ligger ved Institutt for geofag.

Logo for fire års-jubilanten. Logo: CEED

Gratulerer!

I dag teller CEED over 50 ansatte, alle medarbeidere innen ulike tverrfaglige fagområder. Fra den spede begynnelsen i 2013 var det ca 20 ansatte, og mange kom fra det tidligere SFF senteret PGP.

I tillegg til de som er ansatt på CEED i dag bidrar flere av de fast vitenskaplige ansatte ved Institutt for geofag, UiO til CEEDs forskning. Institutt for geofag er også vertsinstitusjon for senteret.

Godt synlig internasjonalt

Tempoet på senteret er høyt; deltagelse og presentasjoner på de store internasjonale GEO- og Earth Science konferansene, de ansatte har en høy publiseringsfaktor, åpne seminarer nesten hver uke. Senteret er inne på sosiale medier, har sin egen blogg, twitter og er selvsagt på facebook. Forskning som siteres ofte i media har de også.

Mange av CEEDs forskere har også rukket å bli bemerket i inn- og utlandet med utmerkelser, priser og tildeling av forskningsmidler. Trond Helge Torsvik fikk i 2016 UiOs forskningspris, en utmerkelse som henger høyt.

Det høye aktivitetsnivået bidrar til å gjøre forskningsmiljøet større og aktiviten mer omfattande.

Gratulerer til alle på CEED fra Institutt for geofag!

Publisert 8. mars 2017 11:44 - Sist endret 26. apr. 2024 09:51