PhD-Day 2019: Beste poster til GEO-stipendiat

PhD Day arrangeres hvert år av Realfagsbiblioteket: UiO i samarbeid med MN-fakultetet med ma foredrag, og postersesjon der stipendiater ved fakultetet deltar. I år vart det Marius Lambert, Institutt for geofag, som stakk av med prisen for beste poster PhD Day 2019. Konkurransen var skarp.

Prodekan Solveig Kristiansen, MN-fakultetet (v.) tildeler Marius Lambert fra Institutt for geofag (h.) prisen for beste poster 'PhD Day 2019'. Sophus Lies Aud. Foto: Gunn Kristin Tjoflot/UiO

Fredag 18. oktober gikk årets 'PhD Day 2019' av stabelen i Realfagsbiblioteket. I år var det rekordmange stipendiater som hadde levert abstrakt og deltok med poster for presentasjon og en vurdering av en jury i foajeen i Vilhelm Bjerknes hus.

Mange deltagere og hard konkurranse

I alt 28 stipendiater deltok med poster omhandlende sin forskning og/eller doktorgradsprosjekt. De som deltok representerte svært mange fagfelt ved fakultetet.

Vinnerposter 'PhD Day' 2019. Marius Lambert et.al. 2019.

Fra Institutt for geofag deltok i år 4 stipendiater med poster.

En av de var Marius Lambert, som i år ble den heldige vinneren av prisen for årets poster presentasjon på PhD Day 2019. Prisen er hederlig omtale og kr 10 000.

Marius vant med sin poster om klimamodeller og om de er i stand til å simulere frosttørke. Du kan se hans poster som pdf her:

Are current climate models able to simulate frost droughts? *

Godt fargevalg og ryddig uttrykk

Noe av begrunnelsen for at Marius fikk årets pris er:

"All the members of the jury had your poster as one of their favorites. We are particularly impressed by your illustration and consistent use of relevant and meaning bearing colors throughout the poster. Your layout is very tidy and consistent, with sufficient and evenly distributed white space. The logo is correct and correctly placed on the poster."

Lambert er stipendiat ved Seksjon for meteorologi og oseanografi, Institutt for geofag. Han er tilknyttet forskning i prosjektene WINTERPROOF og EMERALD, begge ved Institutt for geofag.

Gratulerer Marius!

* Referanse poster: Lambert, M., Aas,K., Tang, H., Stordal, F., & Parmentier, F-J., P. 2019. Are current climate models able to simulate frost droughts.

Publisert 23. okt. 2019 15:21 - Sist endret 23. des. 2022 13:00