Utmerkelser

Publisert 18. jan. 2022 10:43

Maren Parnas Gulnes fikk nylig NR-prisen for 2020 for sin masteroppgave "Graph-based representation, integration, and analysis of neuroscience data.  The case of the murine basal ganglia".

Publisert 14. des. 2021 15:02

Internettpionérene Pål Spilling og Yngvar Lundh får sine prestisjefulle plasser i æresgalleriet Internet Hall of Fame under en digital tildelingsseremoni 14. desember 2021. De to professorene får utmerkelsen for sine betydelige bidrag både til etableringen av internett i Norge og utviklingen av det globale internettet.

Publisert 10. mars 2021 15:14

NORA har i anledning kvinnedagen kåret 30 Women in Norway changing the field of AI. IFI er representert ved professor Anne Solberg forsker på bildeanalyse og maskinlæring, Diana Saplacan er forsker i robotikk-gruppen med doktorgrad fra design-gruppen og Lilja Øvrelid er professor i språkteknologi.

Publisert 23. juni 2017 11:17

IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers  - har et program for å markere viktige milepæler innen faget. Den første norske IEEE Milestone anerkjenner utviklingen av objektorientert programmering. Dette er stort for Norge, for Norsk Regnesentral, for Universitetet i Oslo og for Institutt for Informatikk.

Publisert 21. juni 2016 15:01

Professor Tone Bratteteig fra IFI tildeles årets Utdanningspris. Hun omtales som en god rollemodell, og Designgruppen har i en årrekke vært i en klasse for seg når det gjelder antall uteksaminerte mastergradskandidater per ansatt. Vi gratulerer!

Publisert 21. juni 2016 14:57

Professor Nils D. Christophersen fra IFI tildeles årets innovasjonspris. Han omtales som pådriver for en innovasjonskultur ved UiO, og kan vise til en imponerende og banebrytende innsats for praktisk og globalt orientert innovasjons- og entreprenørskapsutdanning. Vi gratulerer!

Publisert 27. jan. 2016 11:46

Vi er beæret på vegne av professor Michael Welzl som får toppforskmidler med prosjektet "Optimizations to compel adoption of RINA"

Publisert 14. jan. 2016 09:31

Rektor kunngjorde i dag at professor Hans Petter Langtangen frå BMI-gruppa fekk ein fagpris for framifrå undervisning frå Olav Thon Stiftelsen. Den andre vinnaren innan same kategori, professor Per Grøttum ved det medisinske fakultet, har og vore tilknytta IFI-miljøet og BMI-gruppa i mange år. Vi gratulerer Hans Petter og Per, og er stolte av at IFI har fått to fagprisar for framifrå undervisning.

Publisert 25. mai 2012 12:27

Prisen er gitt til Professor Jøsang for hans banebrytende arbeid innen beregningsorientert tillits- og omdømmehåndtering, som kjennetegnes av meget høy standard og faglig integritet. Kvaliteten av Professor Jøsangs forskningsarbeid er alment akseptert innen miljøene som driver forskning rundt håndtering av tillit og informasjonssikkerhet.