Spørreskjemaer i KUN ble i februar 2004 sendt alle skoler med kjemi studieretningsfag i 2. klasse og 3. klasse i videregående skole. Representative utvalg av kjemilærere og av elever i 2KJ og 3KJ besvarte skjemaene våren 2004. Dessuten svarte et representativt utvalg av elever i 2. klasse med ulike studieretningsfag på et spørreskjema. Alle elevene gikk på studieretning for allmenne og økonomiske og administrative fag.
Resultatene ble publisert i perioden januar - mars 2005.
( 25.01 og 18.02) Hvem er kjemilærerne?
( 25.01) Hvor vanskelig er kjemi?
( 25.01) Hvor stor er arbeidsmengden i kjemi?
( 25.01) Hva karakteriserer kjemifaget?
( 25.01) Hva liker elever og lærere best ved kjemifaget?
( 25.01) Hva liker elever og lærere dårligst ved kjemifaget?
( 25.01) Hva foreslår kjemilærere av endringer i 2KJ og 3KJ?
(30.01) Hvilke kjemiemner er interessante?
(30.01) Hva er viktig i kjemifaget?
(30.01) Hva er problematisk i kjemifaget?
(17.02) Hva vet vi om undervisningen i kjemi?
(07.03) Hva synes elever i 2. klasse vgs. om naturfag generelt og om kjemi spesielt
Artikkel: Vivi Ringnes: "Nye læreplaner i kjemi i vgs og lærernes ønsker." Kjemi, 2005, 2, 17-19.