English version of this page

Prøveforelesninger

Fra og med 2020 er informasjon om prøveforelesninger inkludert i kandidatens disputasnettside

Tidligere

MSc Sissel Hauge ved Institutt for Biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Targeted therapy; challenges, status and future perspective.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Torben Lode ved Institutt for Biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Interaction between climate change and environmental pollution in Norwegian seas.

MSc Eivind Hasvik ved Institutt for Biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Clinical management of patients with lumbar radiculopathy in primary care.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Nelson Wang ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Antimicrobial resistance and the role of horizontal gene transfer

Tid og sted: , Auditorium 2, Kristine Bonnevies hus

MSc Norith Eckbo ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Plastic in the ocean: how serious is the threat?"

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Katharine Rose Dean ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Yersinia pestis virulence evolution.

Tid og sted: , Auditorium 1, Krisitne Bonnevies hus

MSc Chloé Rebecca Nater ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Does individual heterogeneity matter? Predicting global change effects on populations along a life history continuum.

Tid og sted: , Rikshospitalet A: Seminarrom A3.3067, 3. etg.

MSc Algirdas Grevys ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Fragment-based antibodies as therapeutics: challenges and opportunities.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Srinidhi Varadharajan ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Genome assembly: An introduction to its challenges.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Barbro Taraldset Haugland ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Ecology of kelp forests in the Anthropocene.

Tid og sted: , Auditorium 1, Krisitne Bonnevies hus

MSc Andrea Silke Sahlmann ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: The importance of environmental monitoring in a changing environment - Appropriate knowledge based methods.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Tonje Knutsen Sørdalen ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: The role of sexual selection in conservation biology.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Pernille Nilsson ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Evolutionary processes driving host-parasite coevolution.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Rahel Frick ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Overview of engineering and modeling strategies for antibodies and TCRs.

MSc Daniel Pitz Jacobsen ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Effects of health on behaviour in non-human animals and underlying immunological and physiological mechanisms.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Even Sannes Riiser ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Is the concept of the holobiont a fundamental evolutionary principle, or just another science fad?

Tid og sted: , Auditorium 3, Krisitne Bonnevies hus

MSc Katrine Wickstrøm ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Exploiting the 5 Rs of radiotherapy: how do proton therapy and radioimmunotherapy compare with conventional radiotherapy?

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Ignacio Cuervo ved Institutt ved biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Transcriptional control of cellular identity and functions through mitosis.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Leonie Färber ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Migration in animals: evolutionary and ecological trade-offs and consequences for population dynamics.

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

MSc Ida Marie Johannessen ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Species concepts in plants - new evidence from genomics on an old conundrum.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Sandra Gran Stadniczeñko ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Ecological community assembly theory and its application to microbes.

Tid og sted: , Auditorium 1, Kristine Bonnevies hus

MSc Ella Thoen ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Decomposition activity by ectomycorrhizal fungi - potential and ecological significance - lessons from culturing, enzymology to the omics area

MSc Heidi Dietrichson Pharo ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: The diversity of liquid biopsies in cancer - opportunities and technological Challenges.

Tid og sted: , Nucleus, Bikuben, Kristine Bonnevies hus

MSc Agnieszka Wrobel ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Emergent properties of spatially organized microbial communities

Tid og sted: , Auditorium 3, Kristine Bonnevies hus

MSc Inger Lise Nerland Bråte ved Institutt for biovitenskap avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Nanotoxicology: Impacts of engineered nanomaterials on aquatic biota